[Mageia-i18n] Mageia Wiki Ekip Sayfası

atilla ontas tarakbumba at gmail.com
Tue Mar 5 21:45:51 CET 2013

Yeniden merhaba. Değerli görüşleriniz için sağ olun.
Numan; o koşulu GNU Linux ile aşina olmadan çeviri yapılamayacağını
düşündüğümden yazdım. Bildiğin gibi hem dilimizde hem de İngilizce' de
yerleşmiş bir çok GNU Linux veya özgür/açık kaynaklı yazılıma özgü terim
bulunmakta. Bir Windows kullanıcısının "bootloader" ile "önyükleyici" veya
"daemon" ile "art süreç" terimlerini bilmesini düşünemiyorum. Bu nedenle,
her ne kadar İngilizcesi yeterli bir kişi de olsa çevirilerin sağlıklı
olacağını düşünmüyorum. Belki GNU Linux yerine BSD, GNU Linux, Solaris gib
özgür/açık kaynaklı temellere dayanan işletim sistemi olarak belirtmek daha
doğru olurdu. Fırat da seninle aynı fikirde olursa o koşul kaldırılabilir.

Fırat, evet genel listede yazışıyoruz. Neticede şeffaflık sağlıyor.
Numan'ın belirttiği hususta fikrini belirtirsen sevinirim.
Arkadaşlar, o sayfa tamamen benim düşüncelerimi yansıtıyor. Bir taslak
olarak hazırlamıştım. İstediğiniz takdirde farklı düşüncelerinizi doğrudan
yazıyı düzenleyerek girebilir/değiştirebilirsiniz. Saygılar.