[Mageia-i18n] [Dutch team starting] Opstarten NL vertalingen voor Mageia

Remco Rijnders remco at webconquest.com
Tue Feb 15 17:09:16 CET 2011

Beste allemaal,

Ik heb jullie in het verleden al benaderd omdat jullie interesse getoond
hebben om de nieuwe Mageia distributie ook voor de Nederlandstalige
gemeenschap beschikbaar te maken. Daarna is het allemaal vrij stil
geweest, niet in de laatste plaats omdat ook ik een afwachtende houding
heb aangenomen. Naar mijn idee zijn de mensen die tot op heden bij Mageia
betrokken zijn (ontwikkelaars en andere geinteresseerden) voldoende thuis
in de Engelse taal dat ze niet op gelokaliseerde teksten van ons zitten te
wachten.

Maar... de afgelopen nacht is de eerste Alpha .iso voor Mageia
vrijgegeven! Alhoewel deze in eerste instantie alleen voor ontwikkelaars
en testers bestemd is, is er nu dus wel een duidelijk teken van leven voor
de Mageia distributie te zien en zal de interesse van (potentiele)
gebruikers ook toenemen de komende tijd. Omdat ook recentelijk een
mailinglijst is opgezet die we kunnen gebruiken om het een en ander
te coordineren, hoop ik dat jullie nog steeds vol enthousiasme zijn om mee
te helpen.

Zie http://www.mageia.org/wiki/doku.php?id=translators voor informatie hoe
je aan te melden voor de i18n-nl at ml.mageia.org mailinglijst. Nadat we dit
gedaan hebben (ik stel voor dat we tot aan het weekend wachten zodat
iedereen de tijd heeft om zich aan te melden) moeten we uit ons midden een
teamleider kiezen die ons binnen het i18n team kan vertegenwoordigen. De
afgelopen maanden heb ik een aantal i18n meetings op IRC bezocht (volgens
mij als enige Nederlander) maar ik zou het fijn vinden wanneer een van
jullie zich geroepen voelt om de kar te trekken ;-)

We kunnen dan ook gaan kijken wie wat gaat vertalen. De hoofdwebsite
http://www.mageia.org/ is op dit moment nog wat kaal, maar bijvoorbeeld op
http://blog.mageia.org/ is al meer informatie te vinden die ook voor de
Nederlandstalige eindgebruikers interessant kan zijn!

Ik hoop jullie allen snel op 'onze' lijst te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

Remco Rijnders